Drink z tvojej kuchyne

Autor: Martina Mazúchová|Dátum: 24. júna 2020

Tržby alko nápojov v marci stúpli o 4%, no nevykryli výpadok pubov a reštaurácií. S klientom Stock sme reagovali rýchlo v kampani Drink z tvojej kuchyne .

Príchodom karantény sa radikálne zmenila konzumácia médií. Hoci médiám rástla sledovanosť, inzerenti vo veľkom škrtali kampane a viacerí radšej ostali ticho, ako by mali riskovať. Klientovi Stock zo dňa na deň klesli predaje produktov v horeca segmente a navyše, v roku 2020 nemal pripravenú ATL komunikáciu žiadnej zo svojich značiek. No situácia nám nedovolila nereagovať.

O aké témy sa Slováci zaujímali?

Počas korony v Starmedii a v Data Science tíme monitorujeme správanie ľudí na sociálnych sieťach – vieme, čo postujú, aké hashtagy používajú, o aké témy sa aktuálne zaujímajú. Na základe analýzy sociálnych médií, využívania kľúčových slov (v postoch stránok i komentároch užívateľov) či hashtagov sa nám potvrdilo, že Slováci sa učia novým zručnostiam, vymýšľajú domáce aktivity a snažia sa preniesť bežný život za steny bytu. 

Trend rastúceho výskytu kľúčových slov na FB a IG v súvislosti s domácimi aktivitami Slovákov (okrem šitia rúšok), napr.: *handmade, *dnestvorim a pod.
Trend rastúceho výskytu hashtagov na IG v súvislosti s alkoholom, napr.: #beer #vino #winetime

Ako riešenie týchto výziev vznikla kampaň Drink z tvojej kuchyne. 

2 minúty strávené so značkou

Stock ako silný hráč na trhu alkoholických nápojov do kampane zapojil svojho dvorného barmana, ktorý zabezpečil celú produkciu v karanténnych a nízkonákladových podmienkach. Vzniklo tak 20 videoreceptov na drinky, všetky s hlavnou ingredienciou z portfólia Stock.

Vhodné umiestnenie pre cieľovú skupinu 18+, reštrikcie kvôli povahe produktov a potreba prezentovať veľké množstvo obsahu vyústila do mediálnej stratégie: 

  • prvotné povedomie sme vzbudili v krátkych teasingových videách na FB a IG
  • nasledovali dlhšie videonávody (v stopáži 2 až 4 minúty) na miešané drinky cez Youtube, ktoré umožnili odprezentovať kompletné portfólio značiek
  • obsah sme rozšírili aj cez odporúčacie widgety v sieti Strossle. 

Výsledkom bolo skvelé číslo – takmer 1 milión videní videoreceptov na Youtube kanále s dopozeranosťou od 60-70%. Užívatelia boli vystavení nášmu messagu a značke v priemere až 2 minúty a to úplne prirodzene a nenútene. Takýto výsledok by bol prakticky nedosiahnuteľný bežnou kampaňou. Dôležitú úlohu v ňom hral dopyt po téme a naša rýchla reakcia.

Awareness kampaň, ktorá predávala

Spotrebiteľom sme tiež chceli uľahčiť nákupnú cestu a navigovať ich do partnerského eshopu Mabo.sk. Hoci sme v kampani nepoužívali výkonnostné formáty (do videí nebolo možné vložiť action buttony s výzvou ku prekliku), užívateľom napokon stačila zmienka na eshop v popise videa, aby vykonali akciu. Predaje produktov promovaných vo videoreceptoch sa na Mabo.sk vplyvom kampane zvýšili viac ako 7-násobne. Využili sme tak dopyt spotrebiteľov po nákupoch online a aspoň sčasti nahradili výpadok tržieb z pubov.

V čase, keď výrobcovia potravín váhali, či púšťať alebo nepúšťať kampane sme neváhali a vyplatilo sa. Okrem spokojného klienta nám to potvrdil aj prieskum v rámci iniciatívy Striking Back Coalition – 74,4% ľudí považuje za normálne, že firmy sa snažia predávať aj napriek karanténe.

Podobné články