Nové hviezdy na Instagrame

Autor: Ján Stareček|Dátum: 10. júna 2020

Počas karantény sa ukázalo, kto má a kto nemá čo povedať. Nielenže rástol dopyt po niektorých druhoch spotrebného tovaru, no rástli aj hviezdy vo virtuálnom svete. My sme sa pozreli na instagramových influencerov. Vyhrali tí, ktorí cvičili doma, tvorili doma a áno, tí, ktorí doma kváskovali. Núdza však nebola ani o prekvapenia.

Náš prieskum ukázal, že najväčšej dôvere sa tešia vedci, koaliční politici a pani prezidentka. My sme sa rozhodli skúmať ďalej a cez náš interný nástroj sme zanalyzovali stovky profilov naprieč celým Instagramom (všetky profily nad 10k followerov, v období 1. 3. – 24. 5. 2020). Aby sme identifikovali vychádzajúce hviezdy počas karantény, pozreli sme sa na rast ich followerskej základne, kadenciu ich príspevkov a aktivitu followerov v podobe počtu lajkov a komentárov.

Veda vyhrala

Z našej analýzy vyplýva, že najstrmší percentuálny rast zaznamenali profily, ktoré sa venovali pečeniu, kváskovaniu, cvičeniu, turistike a hrám. Jednoznačným víťazom našej analýzy a skokanom všetkých skokanov sa  však stal populárno-náučný profil @vedator_sk. Výnimočná situácia si predsa vyžadovala jednoznačné a zrozumiteľné vysvetlenie a práve tento profil ich dokázal priniesť. Počas pandémie zaznamenal najstrmší nárast followerov o viac ako 500 %. Krásne sa ukázalo, že ľudia v ťažkých časoch hľadajú odpovede z overených zdrojov, čiže z produkcie vedeckej obce, a potvrdili sa tak výsledky nášho exkluzívneho prieskumu.

Koláčik & Kvások sú in

Po Vedátorovi najviac rástli profily, ktoré sa venovali pečeniu. Napríklad @nelkafood, či @chutodnaty, ktoré narástli v sledovanom období o viac ako 100%! Okrem rastu používateľskej základne sa darilo v kategórii pečenia dosiahnuť aj v priemere najvyššiu aktiváciu užívateľov. Z pohľadu aktivity užívateľov rozbila instagramy @chutodnaty, ktorej dalo lajk, či uverejnilo komentár až 5% jej followerskej základne. Darmo, ako urobiť kvások, či upiecť chlieb je vcelku nová disciplína, ktorá generuje mnoho otázok.

Fitká suplovali online tréneri

Dobre sa darilo aj cvičeniu, kde sa podarilo najviac vyrásť profilu @patrikvi o 64%. Najvyšší activation rate na úrovni cca 2% sa darilo dosahovať profilom @zoraczoborova, @maros_molnar, či  @durislucia.

Turistika, správy a gaming

Darilo sa tiež profilom, ktoré sa venovali turistike. Z nich najväčší nárast o 39% zaznamenala @alex.sash.s Z novinárskych profilov najviac narástla @zuzanahanzelova o 31,2%. Z profilov venujúcich sa gamingu najviac narástol @tomt_crew o 19%. Dokázali však rásť aj profily, ktoré sa venovali tradične populárnym instagramovým témam ako je móda, kde @veronika.vagnerova narástla o 26%, či life style kombinovaný s enviro témami v podaní @viktorvincze, ktorý narástol o 24%. Z pohľadu aktivácie followerov bol spomedzi týchto profilov najúspešnejší gamingovo zameraný profil @tomt_crew.

Čím žili influenceri

Hashtagy ukázali, čím najviac žili influenceri počas karantény. Medzi najčastejšie používané môžeme zaradiť #karantena, #ruskoniejehanba, #staypositive, ale aj #nature či #motivation. 

Mentions zas okrem iného vypovedajú aj o tom, s akými značkami daný influencer spolupracuje. Medzi propagovanými značkami nechýbali dm drogerie, Dr. Oetker, Budiš, Gemerka, Dedoles, Reebok, Kellys, Redbull, Zara, About You, Freshbox.sk a iné.

Keby ste si chceli vybrať správneho influencera, ktorý nemá polovicu fan base v Pakistane a nevypýta si budget v hodnote celej vašej firmy, neváhajte nás kontaktovať. Určite vám pomôžeme vybrať toho pravého pre váš biznis. Zároveň vďaka nášmu unikátnemu nástroju dokážeme analyzovať a vyhodnocovať aktivity influencerov nielen na Instagrame, ale aj na Facebooku a Youtube. 

V prípade, vášho záujmu vám radi zašleme kompletné výsledky našej analýzy. Napíšte nám na starmedia@starmedia.sk

Podobné články